-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3407 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

علل گسترش فرهنگ ابتذال در جامعة ما چيست؟

1. از نگاه تاريخي، به طور عمده، در ساختار فرهنگ توسعه، و به جاي پرداختن به توسعة فرهنگي، در شكل صحيح آن، همواره در ايران تلاش شده است كه سياست گذاريها و برنامهريزيهاي توسعه، مبتني بر الگوهاي توسعة غرب و شيوههاي فرهنگي آنها صورت گيرد. اين مسئله، يكي از عوامل گسترش ابتذال فرهنگي در كشور است; به ديگر سخن، گسترش ابتذال فرهنگي، از تفكر افرادي غرب زده سرچشمه ميگيرد كه تصوّر ميكنند، پيشرفت جامعه، وامدار غربي شدن است. راه چاره آن است كه به جاي پذيرش الگوهاي اشتباه فوق سعي شود متناسب با بافت تاريخي ـ فرهنگي كشورمان، الگويي سازگار با آن انتخاب شود.

2. توجه جدّي به تعليم و تربيت و تزكيه و پاكسازي درون افراد جامعه، از راههاي ديگر مقابله با فرهنگ ابتذال است. در پيش گرفتن راه نوراني هدايت الهي، به جاي رهروي در مسير حيلههاي شيطان، راهكار عملي در اين راه است.

3. در پايان ميتوان به سود جوييها، فرصتطلبيها و سياست بازيها، به جاي پرداختن به مشكلات حقيقي جامعه و يافتن راهحلهاي منطقي براي آنها، به عنوان عامل ديگر جلوگيري از گسترش ابتذال فرهنگي اشاره كرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.